29 Eylül 2011 Perşembe

11.09.2011

Bugün çok ilginç birşey geldi başımıza. Aslında çok basit birşey. Ama ben farklı anlamlar yakaladığı zannediyorum.

Burada firmalar rakiplerinin ismini vererek reklam yapabildikleri için ben de firma ismi vermekten çekinmeyeceğim.
Daha önce alışveriş yaptığım ve güvenilir bulduğum Amazon sitesinden alışveriş yaptım dün gece. Ödeme onayını verdikten sonra tarayıcımdaki Ebay sekmesine geçtim ve, nereden aklıma estiyse, az önce aldığım şeyi orada da arattım. Başıma kaynar sular döküldü. Aynı ürün, paketi açılmamış halde, %15 daha ucuz. Hemen Amazon'a dönüp siparişi iptal ettim.

Hikaye burada başlıyor. Amazon müşteri memnuniyetine önem veren ciddi bir firma olduğu için sipariş iptalinde basit bir menü çıkıyor karşınıza: Neden? Seçenekler arasında, yanlışlıkla sipariş ettim, istemiyorum, neden göstermek istemiyorum gibi şeyler var. Biz Türkler hep karşımızdakini kırmamak için nezaketen, vazgeçtik falan deriz. Bense Amerikan bakış açısını yakalamış olmalıyım ki, nezaketi bırakıp açık açık daha ucuza buldum seçeneğini işaretledim. Saat ilerlediği için de Ebay'den alışverişi gerçekleştirmeyip yattım.
Ertesi sabah sürprizle karşılaştım. Amazon, benim daha ucuza buldum uyarımı dikkate alıp fiyatta indirime gitmiş ve Ebay fiyatını yakalamış. Hemen aldım tabii ki.

Bu olay buradaki yaklaşım farkını yansıtması açısından çok güzel. "Bana derdini anlat. Nezaketi boşver, lafı kıvırma, bana sorununu söyle. Ben de ne yapabileceğime bakayım." Sorunlara doğrudan eğilen, etrafında dolanmayan çözüm odaklı anlayış. Buradaki kırk küsürüncü günümüzde bakış açısını yakalamaya başladık sanki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder