Bugün çok ilginç birşey geldi başımıza. Aslında çok basit birşey. Ama ben farklı anlamlar yakaladığı zannediyorum.
Burada firmalar rakiplerinin ismini vererek reklam yapabildikleri için ben de firma ismi vermekten çekinmeyeceğim.
Daha
önce alışveriş yaptığım ve güvenilir bulduğum Amazon sitesinden
alışveriş yaptım dün gece. Ödeme onayını verdikten sonra tarayıcımdaki
Ebay sekmesine geçtim ve, nereden aklıma estiyse, az önce aldığım şeyi
orada da arattım. Başıma kaynar sular döküldü. Aynı ürün, paketi
açılmamış halde, %15 daha ucuz. Hemen Amazon'a dönüp siparişi iptal
ettim.
Hikaye burada başlıyor. Amazon müşteri memnuniyetine önem
veren ciddi bir firma olduğu için sipariş iptalinde basit bir menü
çıkıyor karşınıza: Neden? Seçenekler arasında, yanlışlıkla sipariş
ettim, istemiyorum, neden göstermek istemiyorum gibi şeyler var. Biz
Türkler hep karşımızdakini kırmamak için nezaketen, vazgeçtik falan
deriz. Bense Amerikan bakış açısını yakalamış olmalıyım ki, nezaketi
bırakıp açık açık daha ucuza buldum seçeneğini işaretledim. Saat
ilerlediği için de Ebay'den alışverişi gerçekleştirmeyip yattım.
Ertesi
sabah sürprizle karşılaştım. Amazon, benim daha ucuza buldum uyarımı
dikkate alıp fiyatta indirime gitmiş ve Ebay fiyatını yakalamış. Hemen
aldım tabii ki.
Bu olay buradaki yaklaşım farkını yansıtması
açısından çok güzel. "Bana derdini anlat. Nezaketi boşver, lafı kıvırma,
bana sorununu söyle. Ben de ne yapabileceğime bakayım." Sorunlara
doğrudan eğilen, etrafında dolanmayan çözüm odaklı anlayış. Buradaki
kırk küsürüncü günümüzde bakış açısını yakalamaya başladık sanki.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder